måndag 13 maj 2013

Döda ben och nytt samarbete

Igår var det måndag och måndag betyder benträning.

Olyckligtvis så slarvade jag med benträningen under mina tidiga träningsår. Detta har jag ju såklart fått sota för. Dels då jag tävlar men främst pga min egen strävan att vara symetrisk. I ärlighetens namn så börjar benen sakta men säkert komma ikapp men det har också krävts väldigt mycket hårt slit på gymmet.

Tillbaka till gårdagens pass då. Vi började med 11 set knäböj med fokus på fullt djup och kontroll. Tunga benpressar följde upp detta innan vi gick över till volymträning med bland annat FST-7. När vi var klara med framsidan av benen så mata vi igenom baksidan och vaderna också. Var nära att svimma några gånger under detta pass och det är det helt klart värt. Med tiden så har jag utvecklat en hatkärlet till benpassen. Det är veckans i särklass jobbigaste träningspass men även det mest givande. På nått sätt finner jag en tillfredställelese i att knappt kunna gå från gymmet när jag är klar. Hoppas att slitet kommer synas på tävlingen iform av förbättrad benmuskulatur jämfört med sist jag tävlade.

Vill ni se utförliga loggar av mina träningspass kan ni besöka nått av forumen där jag för träningsdagbok.

www.optimalbody.se
www.kolozzeum.com


Under gårdagen blev det även klart att jag startar ett samarbete med den bästa träningsbutiken här i Norrbotten. Acctive Sport & Hälsa har ett brett utbud av kosttillskott, tillbehör & tränings/friluftskläder. Dom anordnar en hel del events i butiken och sånt behövs här uppe då fintess branchen inte är så utbredd här uppe. Det är dock på god väg tack vare bland annat Krister och hans Acctive Sport & Hälsa.



I och med detta samarbete har jag nu tillsammas med Gymvaruhuset och mina övriga sponsorer mina behov av tillskott. utrustning, kläder osv täkta. Detta är jag extremt tacksam för!

När jag ändå nämner Gymvaruhuset så måste jag ju uppmana er att besöka deras webshop. I dagarna har dom fått in ett gäng produkter från Scitec Nutrition. Bland annat dessa.


I samarbete med Klarna kör dom även en sommarkampanj! Passa på att testa en ny produkt vet ja! Eiselt's PWO Bliss tycker jag är riktigt grym.


Nu ska det arbetas i x antal timmar innan det är senare är dags för träning igen. Hoppas alla får en bra tisdag. Det har jag tänkt ha iaf.

/J

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig blogg du har, jag är grymt impad
    Kram mamma

    SvaraRadera