lördag 11 maj 2013

Mer kalorier

Jaha, då var det dags att summera veckan som varit. Söndag är kvar, jag är fullt medveten om det. Har inga större planer för morgondagen och skulle det nu hända nått utöver det vanliga så lovar jag att göra ett inlägg om det.

Vad har jag sysslat med i veckan då? Träning obviously med allt vad det innebär. Den största skillnaden den här veckan gentemot tidigare är att vi (jag och min coach Ola) kom överens om att höja kalori intaget i 3 veckor för att bromsa upp viktnedgången lite. Formen var så pass bra när vi testade tömma så för att inte tappa för mycket fyllighet så tog vi detta beslut. Känns helt galet i diethjärnan som bara vill se formen bli tightare och tightare. Men den logiska delen av mig är med på att det är ett bra beslut. Träningen den här veckan har tack vare de extra kalorierna gått riktigt bra. Har varit rent oväntat stark i vissa övningar och pumpen/trycket i musklerna har varit grymt! Mycket trevligt. 2 veckor kvar med detta upplägg. Sen läggs hårdväxeln i de sista 5 veckorna innan tävlingen.

Lite annat än träning har också hunnits med. Jag passade på att ta en powerwalk till jobbet den enda fina dagen vi hade den här veckan. Annars har vädret varit regnit och kallt. Lekt lite datatekniker åt en släkting är en annan sak som jag ägnat mig åt på min träningsfria dag.

I fredags råkade jag åka förbi en bilfirma och kollade på en bil som jag även provkörde. Det hela slutade med att den följde med hem över helgen för en lite mer seriös utvärdering. Det kommer mest troligt sluta med ett bilbyte inom en snar framtid.

Idag lördag åkte vi in till stan och lunchade med våra vänner Elin & Patte. Jag lunchade inte utan fick nöja mig med kaffe. Att dom sen var tvugna att käka kladdkaka gjorde att jag fick visa min karaktär än en gång och som vanligt med bravur. Lite shopping hanns med också och Sandra hittade 3 jättefina klänningar.

Senare under eftermiddagen åkte vi förbi våra vänner Fredrik, Linda & deras son Kevin. Fredrik är duktig på bilar och jag ville ha ett utlåtande från honom för att hjälpa oss ta beslut. Det hanns även med en massa surr, kaffedrickande och bus med Kevin.

Nu börjar kvällen lida mot sitt slut. Tror jag och Sandra hinner med ett till avsnitt av game of thrones innan vi slocknar.

På återseende å go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar