söndag 19 maj 2013

Träning, stort inköp och en trevlig helg

Dags för en liten uppdatering då. Veckan som varit har varit rätt fullsmetat som vanligt. Tränat har jag såklart gjort (ingen högoddsare där inte). Träningen har gått bra, däremot har jag börjat känna mig trött och sliten i kroppen överlag igen. Det har även visat sig i formen som efter att ha blivit lite sämre efter ökningen av kcal så har den nu senaste veckan blivit avsevärt bättre eftersom igen. Det visade sig även när vi gjorde kalipermätningen igår. Samma mått som när vi mätte innan vi gjorde formtoppnings testet. Detta visar på att min coach tanke om att bromsa upp deffen lite funkade precis som vi ville. Nu återstår en vecka av högre kalori intag för att sen gå in i första delen av slutfasen av dieten.








Vad har jag sysslat med mer än träning då? En hel del. Jobbat hela veckan så klart. Jag och min sambo gjorde ett lite större inköp i form av en ny bil. Grymt skönt med en stor och skön kombi. Kraftfull diselmotor med automatlåda. Slappare kan det inte bli. Att den knappt drar nån soppa gör inte saken sämre. Enda som ska fixas är en trilskande blinkers. Tyvärr inte så lätt som att byta en lampa då det rör sig om dioder men som tur är finns ju garantier.



Igår fyllde vår kompis Elin år så vi var såklart där och grattade henne. Hon är en jävel på att baka och hade såklart gjort en massa gott. Var ju fint att titta på iaf. De på tillställningen vittnade om att det smakade mycket gott. Kvällen avslutades med melodifestivalen. Inte riktigt "my cup of tea" men man kan ju åjjas å skratta lite åt deras utstyrslar och i vissa fall mindre bra framträdanden.

Idag startade jag och min kompis Fredde dagen med en timmes cykeltur. Skön variation mot min normala timmes promenad. Freddes lilla son Kevin följde också med på turen. Han ansträngde sig betydligt mindre än oss då han låg och sov i cykelvagnen hela färden. När vi var klara med turen så passade vi på att njuta i det fina vädret med en kopp kaffe på altanen. Kevin vaknade lagomt tills dess och involverade mig direkt hans traktorer.



Lite matlagning och tvättande lyckades jag klämma in på eftermiddagen. Sen efter att min sambo slutat jobba och vi ätit middag så åkte vi till Fredde igen. Då hade även hans sambo Linda slutat jobba också. Vi satt och surrade över några koppar kaffe innan vi sen for vidare mot fusksolen. 24 min senare så var vi båda lite brunare. Nu väntar en proteindrink för att senare slänga mig i sängen. Gnatt!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar