måndag 3 juni 2013

Eiselt Pronox

Måste erkänna att jag är lite dålig på att blogga just nu. Det är mycket som tar upp min tid och i ärlighetens namn så står inte bloggen högst på prio listan.

Träningen flyter på bra. Har backat lite på vikterna och fokuserar mer än tidigare på muskelkontakt. Det gör jag iofs alltid men nu är jag mer noga än vad jag varit tidigare. Detta för att lederna har börjat knorra lite och det sista jag vill nu är att göra illa mig. Nu ska ni inte tro att jag jollrar på och bara kör pumpvikter. Kanske har tagit av 10kg i de tyngre övningarna och iom att övningarna görs superstrikt så blir den muskulära belastningen lika hög om inte högre.

Förra veckan var även fösta veckan med ett markant dropp i kalori intag. Vi sänkte med 700-900 kcal/dag beroende på om det är träningsdag eller vilodag. Helt klart hungrigare och benen är lite tyngre än tidigare på mina promenader men i övrigt går det smärtfritt.

Förutom träning så har vi hunnit med att sjösätta våran nyinköpta lilla fiske/mys båt. Bara en kort testtur än så länge men jag hoppas att vädret på torsdag när jag och Sandra är lediga tillåter en lite längre tur. Gärna får det hugga nån fisk också så Wilma får nått att skälla på.


Passade på att smita hem på lunch när det var så fint väder tidigare i veckan.
 



Spexning framför spegeln




Våran lilla båt


Igår fick jag hem lite grejer från Gymvaruhuset. Paketet innehöll bland en massa annat trevligt en burk Pronox. Pronox är en ny produkt från Eiselt som innehåller en hög andel av aminosyran L-Tryptofan. L-Tryptofan ska vara bra till bland annat följande.

  • Förstadium till Seretonin
  • Förstadium till Melatonin
  • Ökad frisättning av Tillväxthormon

För min egen del så vill jag främst åt effekterna av Melatonin och tillväxthormon. Därför kommer jag ta Pronox på kvällen ca 1 tim innan läggdags för att få en bättre sömn.

Gjorde första testet igår kväll innan läggdags. Blandade ut det med sked och det löste sig helt ok. Luktade väldigt gott och smakade riktigt bra faktisk. Självklart tränger smaken av aminosyror igenom lite men jag tycker smaken är riktigt lyckad! Fick ett väldigt behagligt insomnande och sov som en stock hela natten. Så det verkar lovande. Återkommer med en recension efter lite längre användande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar