onsdag 24 juli 2013

Härlig onsdag

Igår var det en bra dag. Varmt och skönt ute för första gången på väldigt länge. PDOL är i startgroparna och lilla Piteå börjar fyllas av liv.

Vi hade egentligen planerat in kardio träning efter jobbet igår. Sandra i form av spinning och jag hade tänkt springa lite. De planerna blev omkullkastade när Sandras mamma ringde och ville bjuda ut oss på middag. Dumt att tacka nej liksom.

Middags destinationen blev Järnspisen. Ett lite finare ställe som jag dessutom aldrig ätit på. Så det såg jag fram emot. Dom körde en special i helgen i form av grillbuffé. En liten twist fanns det dock. Man fick välja (betala extra) sitt eget kött för att sen grilla det själv. Grilla själv kan man ju göra hemma kanske många tänker nu men det var faktiskt riktigt trevligt att vara på restaurang och grilla. Jag valde ryggbiff och hjortfilé. Köttet var av väldigt bra kvalité och tillbehören gick inte att klaga på.

Till efterrätt hade dom creme brulee. Hade jag aldrig ätit förut. Grymt gott! Så pass gott att jag var tvungen att ta två. Mätta och belåtna traskade jag och Sandra hem. Jag kände på vägen hem att jag hade överskridit mitt samvetskonto vad det gäller kalorier så väl hemma drog jag på mig tightsen, joggning skorna, gick ner på närmsta fotbollsplan och körde HIIT intervaller. 16 min senare kraftigt andfådd var jag färdig och det enda som var kvar att göra var att slänga huvudet på kudden.

Sammanfattningsvis en mycket bra dag!







/J

1 kommentar: