måndag 27 januari 2014

Armar på en söndag??

Jag har alltid tränat mån, tis, tors och fredag. Men nu helt plötsligt är jag och kör armar på en söndag. Varför då då? Jo, för tillfället då jag inte har några avancerade tävlingsdieter eller liknande så kan jag fokusera mer på att hjälpa andra med träning, kost osv. Men även matcha in så att familjelivet inte kommer i kläm pga träningen.

Just nu hjälper jag några personer med lite olika grejer men framförallt min kompis Per som förutom att han ville komma igång och utveckla sin träning mer även kommer att ställa upp tillsammans med mig i en lokal fitness five liknande tävling. För att vara behjälplig så mycket jag kan så korrigerar jag mitt schema så att jag kan träna med honom så ofta som möjligt. Nu skiter det sig ändå ibland som igår då vi var tvungen att träna olika tider men så är det. Ingen big deal.

Fick till ett bra armpass iaf. Min vänsterarm bråkar inte så mycket med mig längre. Får bara se till att inte smälla på så mycket vikt på stången.

Armar

Pushdown. 4 set 12 reps.
Dips. 4 set 8-50 reps. 50x10 och KVx50 som bäst.
Smalbänk med fatgripz. 4 set 12 reps.
Pushdown med ryggen mot planka FST-7.

Stångcurl med fatgripz. 4 set 12 reps. 50kg som tyngst.
Alternerande hantelcurl. 4 set 12 reps.
Hammercurl. 4 set 12 reps.
Kabelcurl FST-7.


Ikväll ska låren & vaderna få veta att dom lever. Ska försöka bli duktigare på att fota/filma lite så att bloggen får lite mer än bara text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar