måndag 13 januari 2014

Armar

Som jag har berättat så har jag ju lite problem med min vänsterarm och då är det framförallt bicepsträningen som försvåras. Igår testade jag att köra alla övningarna som jag brukar men då med mycket mindre vikt än vanligt. Detta gick bra och jag kände ingen smärta.

Körde stångcurlen fitnessfive style idag (utförande, rätt vikt användes inte). Dels för att det börjar vara dags att lägga in lite sånt ibland då jag och en vän till mig ska köra en liknande tävling i sommar. Sen är det väldigt strikt utförande vilket är bra för min dåliga arm. Tävlingen vi ska köra är en lokal tävling som heter Kraft och hälsa mästerskapen. Han gillar utmaningar och ville ha ett mål med träningen och jag har i stort sett lovat arrangören att ställa upp. Så vi gjorde slag i saken och bestämde oss.


Alternerande hantelcurl. 4 set 15 reps.
Stångcurl FF5 style. 15-40 reps.
Preacher curl. 4 set 12 reps
Kabelcurl FST-7.

Pushdown. 4 set 12 reps.
Dips. 4 set 10-40 reps.
Smalbänk med stopp. 1-12 reps. 130x2 som tyngst.
Kabelextension bakom nacken FST-7,


Avslutar med en bra motivationsbild för armträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar