måndag 6 januari 2014

Billackerare?

Näe, jag är ingen billackerare men tummen sitter inte så lång in i handen att jag inte klarar av att att fixa lite själv. Vi tappade en liten lucka till en av sidokjolarna på passaten. Bara beställa en ny och fixa. så idag invaderade jag Sandras föräldrars garage och gick loss med lackburken. Är faktisk rätt nöjd med slutresultatet och jävligt skönt med en komplett bil igen. Får tics när nått är galet med bilen.
När jag var klar med det och varit lite social med svärföräldrarna så var det dags för dagens nästa uppgift. Poseringträning med en kompis som ska tävla i womens physique på Tammerpokalen i sommar. En tjej med riktigt bra förutsättningar som jag tror starkt på. Det behövdes inte så många korrigeringar heller vilket är bra. Nu är det bara nöta posering och ta sig igenom en tävlingsdiet. Blir roligt å se slutresultatet.

Min egna träning har jag också hunnit med. Fick med mig Sandra idag vilket var trevligt. Hon körde på ordentligt trots en lång och seg arbetsdag. Bra fightingspirit har hon.

Armar

Pushdown med rep. 4 set 12 reps.
Smalbänk med stopp. 4 set 1-12 reps. 130x1 som tyngst.
Liggande skullchrusher med hantel. 4 set 12 reps.
Pushdown FST-7.

Stångcurl med fatgripz. 4 set 12 reps.
Enarms preachercurl. 4 set 12 reps.

Klart mindre volym för biceps än vad jag brukar köra men iom att jag har lite ont så får det bli så tills jag är bättre.
Till mitt stora förtret så har jag slut maltodextrin hemma och så här i offseason tider behöver jag kolhydrater till proteindrinken  efter träningen. Detta innebär att jag fick skaffa nått att ersätta med. Idag föll valet på Oreos. Hur optimalt det var skiter jag i. Var jävligt gott om inte annat.

Sen blev vi bjudna på palt av Sandras mamma. Ohygglit gott och en bra avrundning på dagen. Nu är det bara duschen kvar och sen bums i säng så jag orkar jobba och träna ben imorgon.

1 kommentar: