lördag 25 januari 2014

Massa god mat

Mycket texmex har det blivit i veckan. Först i onsdags då vi blev bjudna på middag hos Per och Emma. Hoppas jag kunde bidra med några värdefulla tids och råd kring kost och träning. sen blev det tacos på fredag i äkta svensk fredagsmys anda. Detta tillsammans med goda vänner och massa trevligt surr. Ett riktigt bra slut på veckan helt enkelt.

Idag har det också blivit en massa god mat. Sandras mamma fyller år imorgon och hade middagsbjudning ikväll. En trerätters som satt väldigt bra i kistan. Nu slöar vi framför tv'n och gissningsvis kommer det inte hända särskilt mycket mer en dag som denna. Min kvällprotein drink lär jag ju iofs hinna få i mig innan jag slocknar för idag.

Imorgon tror jag dagen börja med en promenad med hundarna om det inte är för kallt. Sen får vi nog besök av Fredrik, Linda och deras söta små grabbar Kevin och Jack. Efter det är det träning på schem.at och när jag kommer hem från den ska jag leka masterchef. Matlådor måste ju fixa för veckan.

Träning har jag ju såklart hunnit med. Rygg/baksida lår i torsdags och bröst/axlar idag.

Rygg, baksida lår & mage

Chins. 4 set 20-30 reps.
Hantelrodd. 4 set 12 reps.
Latsdrag supinerat grepp. 4 set 12 reps.
Marklyft FST-7.

Liggande lårcurl. 4 set 12 reps.
Sittande lårcurl. 4 set 12 reps.
Finnen i hyperextension. 3 set 12 reps.

Bröst & axlar

Bänkpress. 4 set 3-12 reps. 130kg som tyngst.
Uppåtlutande hantelpress. 4 set 12 reps.
Pec dec. 4 set 12 reps.
Startrac chestflye FST-7.

Militärpress. 4 set 3-20 reps. Bäst 60x20 och 80x3.
Hantellyft åt sidan. 4 set 12 reps.
Sittande framåtlutade hantellyft åt sidan. 4 set 12 reps.
Sittande axelpress bakom nacken i smith FST-7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar