torsdag 9 januari 2014

Rygg, baksida lår & mage

Träning direkt efter jobbet idag då det passade bättre för hundarna. Då gumman skulle iväg på ett tabata pass senare på kvällen. Slapp dom vara själva hemma. Så träningsväskan packades på lunchrasten.

En rejäl kopp starkt kaffe mot slutet av arbetsdagen fick bli uppladdningen för dagens pass.

Stångrodd. 4 set 8-12 reps. 120kg som tyngst.
Kronlyft. 6 set 1-12 reps. 280 x 6 som tyngst.
Chins (extremt brett grepp). 4 set 10 reps.
Latsdrag i startrac pulley i superset med rodd i startrac total delts. 4 set 12 reps.

Liggande lårcurl. 4 set 12 reps.
Technogym legcurl. 4 set 12 reps.
Finnen i hyperextension. 4 set 12 reps.

Chrunches på lutande bänk. 4 set 20 reps.
Sittande benlyft. 4 set 15 reps.
Hängande benlyft. 4 set 15 reps.

Höll igen ganska mycket på chinsen idag då den övningen påfrestar min då liga arm om jag tar i för mycket. I kronlyften gick jag däremot ganska våldsamt. Gjorde först en etta på 260kg och tänkte sen reppa på det som avslut. Men då ville polaren testa maxa på 280kg vilket gjorde att jag ju var tvungen att reppa på det istället. Lite show off men det har ju ingen dött av. Var på massage igår och kollade upp bla armen och det visade sig sitta i axeln. Inget allvarligt men jag får tänka på hur jag belastar ett tag framöver.

Imorgon blir det vilodag då vi bestämde oss för att träna lördag morgon istället. Får bli en promenad med hundarna istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar