tisdag 4 februari 2014

På gymgolvet

Låg jag och flämtade igår efter ett frispel i böjracket. Började lite försiktigt och värmde upp ordentligt. Sen blev det 4 bra arbetsset där avslutningen blev en fin 4'a på 180kg med drop ner till 140kg där det blev 5 reps och sen ett sista drop till 100kg där jag körde slut på mig själv med 10 reps. Per som jag tränade med satte personbästa i böjen och fick också smaka på lite dropset. Vi var båda nöjda och ordentligt ansträngda i låren. Vi fortsatte passet med lite andra godbitar som benpress och FST-7 bensparkar. Tack för ett toppenpass kompis!

Det är jätteroligt för mig att kunna hjälpa till att utveckla och hjälpa till med hans träning. Våra pass blir verkligligen jävligt bra. Jag hittar stor inspiration i inställningen och viljan Per visar vilket gör att jag pressar mig ytterligare. Win, win helt enkelt.

I natt blev en av våra hundar sjuk och spydde hela natten. Tordes inte lämna henne hemma själv idag så det fick bli en VAH från jobbet (vård av hund). Lyckades slumra till lite här och var under dagen så lite återhämtning fick jag in. Per åkte på övertid idag så det fick bli ett singelpass för mig idag. Sett till omständigheterna blev det ett mycket lyckat pass. På gränsen till ohygglig pump i latsen och en härlig brännande känsla i baksida lår.

Vad mer har hänt sen sist? Fick paket från bästa Gymvaruhuset i torsdags, nästan som julafton. Har börjat om att ta BCAA under träningen nu för att maximera effekt och återhämtning nu när träningen har kuggats upp några snäpp. I 9 fall av 10 väljer jag Xpand FX då den förutom att smaka jättebra fyller alla mina önskemål om en BCAA produkt. Nu tog jag hem en burk Xtend med smak av jordgubb & kiwi. Xtend är inte en ren BCAA produkt utan innehåller även L-glutamin, Citrulline malate och elektrolyter. L-glutamin har jag bra erfarenheter av även om många studier pekar på att det inte har nån givande effekt för styrketräning. Citrulline malate är bra för ökad pump och motverkad muskeltrötthet. Elektrolyterna ska hjälpa till att hålla en god vätskebalans. Smakmässigt föredrar jag Xpand FX alla dagar i veckan då Xtend i mitt tycke är alldeles för söt (amerikansk produkt). Måste ta dubbla mängden vatten mot rekommendationerna för att det ska fungera för mig.

Nu ska jag ta och göra iordning lite matlådor för imorgon. Snabbgjorde en kasslergratäng nu ikväll som jag tycker är riktigt god. Sen ska hundarna rastas innan jag begraver huvudet i kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar