torsdag 27 februari 2014

Pajjad rygg

Igår på träningen lyckades jag med nått mindre bra. Efter ett antal set marklyft där alla set och reps känts otroligt bra så skulle jag göra ett sista på 225kg. Lyftet kändes precis lika bra som dom tidigare ända till jag nästan var hela vägen upp. Då nyper det till ordentligt i korsryggen, jag släpper såklart vikten direkt men det hjälps ju inte. Musklerna i korsryggen har redan krampat ihop. Lite stretching senare och jag kan iaf köra klart passet. Som så här i efterhand ändå blev ett helt godkänt pass. När jag kom hem så vräkte jag i mig diklofenak och alvedon innan jag la mig på spikmattan. Efter det kändes det bättre men jag kände att det domnade lite i lillfingerspetsarna vilket gjorde mig lite orolig. Då jag nästan åkte på diskbrock i somras gick tankarna direkt dit. Efter att ha testat springa lite med hundarna och vridit och bännt på benen så konstaterade jag att det iag inte var diskbrock.

Nu idag har jag fortsatt kurera med diklofenak och smort mycket med linimentet Capsika-25 som verkligen är ett toppen liniment. Ryggen har blivit avsevärt bättre och det var inga som helst problem att riva av ett riktigt bra bröst och axlar pass. Personbästa i bänkpress med stopp på 140kg kändes bra. Så bra att jag testade på 150kg också vilket var riktigt jävla nära det också. Min träningspolare Per tog ett lätt årsbästa så han var också nöjd och glad. Det var länge sen jag såg sån snabb utveckling på så kort tid. grymt kul å se och det gör att jag pushar mig hårdare också. Förhoppningsvis så är ryggen ännu bättee imorgon. Annars så har jag en polare som är utbildad massör och han har lovat att kolla över ryggen om det behövs. Toppen att ha vänner som ställer upp när det strular.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar